Усвояване и трансфер на понятията в урока по литература

Лекции по педагогика – Теория на обучението и дидактика

•Тип: Лекции
•Формат: PDF
•Качество: разпознаваем текст
•Брой страници: 52
•Размер: 0.55 МБ

Лекции по педагогика – Теория на обучението и дидактика

Съдържание на лекциите :

ПРОЦЕС НА ОБУЧЕНИЕ

І. Същност и особености на обучението.

1. Определение на понятието обучение

2. Отношения между основните понятия.

3. Най-съществени черти на обучението като бинарна дейност.

4. Особености на познанието в обучението

ПРЕПОДАВАНЕ И УЧЕНЕ – ДВЕ СТРАНИ НА ПРОЦЕСА ОБУЧЕНИЕ

1.Учене – същност, функции, особености, основни характеристики.

2.Преподаване – същност, задачи, функции

ИНСТУТИОНАЛИЗАЦИЯ НА ОБУЧЕНИЕТО

1. Предпоставки за организацията на обучението

2. Същност на училището

3. Признаци на доброто училище

СИСТЕМИ ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ОБУЧЕНИЕТО

І. Индивидуална организация на обучението

ІІ. Колективна организация на обучението

1. Мониторна (Бел – Ланкастърска) система за организация на обучението.

2. Класна система за организация на обучението

3. Групова система за организация на обучението.

ІІІ. Други класни системи за организация на обучението

СЪДЪРЖАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО

І.Същност на проблема за съдържанието на обучението.

1.Понятие за съдържание на обучението.

2. Отношение между целта и съдържанието на обучението.

3. Динамика на съвременната наука и дидактически последици.

4. Теории за подбор на съдържанието на обучението.

5. Операционно-педагогическа концепция за общо образование.

6. Източници и структура на общото образование.

7. Наука и учебен предмет.

ДЪРЖАВНИ ДОКУМЕНТИ ЗА СЪДЪРЖАНИЕТО НА ОБУЧЕНИЕТО

1. Учебен план

2. Учебни програми.

ПРИНЦИПИ НА ОБУЧЕНИЕТО

1.Същност, произход и система на дидактически принципи

2.Характеристика на съдържанието на отделните принципи

МЕТОДИ НА ОБУЧЕНИЕТО

1.Същност, свойства, признаци и функции на методите на обучение

2. Детерминанти на методите на обучение

3. Класификация на методите на обучение

4. Характеристика на отделните методи

ФОРМИ ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ОБУЧЕНИЕТО

I Класно-урочни организационни форми на обучение

1.Урокът – основна форма на обучение

2.Общи изисквания към урока

3.Подготовка на учителя за урока

II Класно-неурочни организационни форми на обучение

1.Семинарът като форма на обучение

2.Екскурзията като форма на обучение

3.Лабораторни занятия

4.Извънкласни организационни форми на обучение

КОНТРОЛ И ОЦЕНКА НА ЗНАНИЯТА,УМЕНИЯТА И НАВИЦИТЕ

1.Функции на контрола (проверката) и оценката

2.Видове контрол и изисквания към него. Методи за контрол.

3.Методи за оценяване на знанията, уменията и навиците

4.Източници на субективизъм при оценяването и начините на преодоляването им



Коментари