- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Този тип урок е приложим при тематичната и периодичната проверка и оценка на знанията и уменията на всички ученици от класа. Критерии и показатели са образователните цели на обучение. В структурата на другите типове уроци контролът и оценката присъстват фрагментарно като ръководно-оценъчни действия (пооперационен и позадачен контрол и оценка) и като оценъчно-резултативно действие на цялостната учебна дейност в основната част на урока. Индивидуалната проверка и оценка на знанията и уменията не е задължителен макрокомпонент в урока. Тя се планира и реализира по идея на учителя в актуализацията на въвеждащата част на урока. В типа урок за контрол и оценка на знанията и уменията на учениците, дидактическата цел определя структурата на основната част на урока. Технологията варира от фронтална беседа към самостоятелна работа с тест, включващ комплекси от тестови задачи. Системата от въпроси или тестови задачи следват предметно-логическата структура на проверяваните знания. При фронталната тестова проверка контролно-оценъчният компонент в структурата на основната част от типа урок се провежда чрез организационни похвати за самоконтрол и самооценка. Общата преценка на резултатите за класа се прави от проследяването на работата по теста. На тази основа се поставят и задачите за домашна работа за компенсиране на пропуските. Цифровите резултати се съобщават извън урочната структура.
Макроструктура на урокът по биология за контрол и оценка на знанията и уменията:
Въведение:
1) Организиране на класа за работа;
2) Мотивиране на контролно-оценъчната дейност;
3) Актуализиране на плана за предварителната подготовка на учениците;
Основна част:
4) Указания за работа относно метода и средството за възпроизвеждане на знанията;
5) Фронтална беседа или писмена тестова проверка по система от въпроси или тестови задачи:
- Проверка и оценка на елементарни, емпирични знания (факти) и съответните действия;
- Проверка и оценка на основните понятия и закономерности със съответните интелектуални действия;
- Проверка и оценка на умението за прилагане на знанията при стандартни условия;
- Проверка и оценка на умението за прилагане на знанията при нестандартни условия;
6) Индивидуална самооценка на резултатите при тестова проверка и оценка чрез демонстриране на слайд или друго средство, с информация за правилните отговори на тестовите задачи;
7) Анализ на отчетения резултат и обща преценка на успеха на класа;
Заключителна част:
8) Диференцирано поставяне на задачи за домашна работа за компенсиране на пропуски и корекции в знанията;
9) Организирано приключване работата на класа.
Коментари
Публикуване на коментар