- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Уроците се планират, конструират и реализират подчинено на основна дидактическа цел. Съобразно дидактическата цел се разграничават различни по тип уроци. Уроците от един тип имат еднаква дидактическа цел и еднаква макроструктура. Основна дидактическа цел на урока по биология може да бъде: усвояване на нови знания; формиране на практически умения; затвърдяване, систематизиране и обобщаване на знанията; контрол и оценка на знанията и уменията. При повече от една дидактическа цел на урока се съвместяват съот¬ветните макроструктури.
Урокът за систематизиране и обобщаване на знанията
Урокът има за цел да систематизира елементи на знанието и обобщени интелектуални умения за изучен раздел или глобална тема от учебната програма. Систематизирането се извършва на обща предметно-логическа основа (морфолого-анатомична, физиологична, екологична и пр.) или на междупредметна основа. Обобщенията са от ранга на биологични закономерности и водещи биологични идеи, около които се систематизират основните биологични понятия. Този тип урок въздейства върху интелектуалното развитие на учениците и формирането на биологична култура.
Макроструктура на урокът по биология за систематизиране и обобщаване на знанията:
1.Въведение:
- Организиране на класа за работа;
- Мотивиране на учебната дейност;
2.Основна част:
- Съобщаване на темата, целите и задачите;
- Обобщаване на отделни факти в понятия и изграждане на логически схеми на основните понятия;
- Систематизиране на понятията и изграждане на логически системи от понятия ;
- Формулиране на сложни съждения за отделни биологични закономерности и умозаключения с характеристика на водещите идеи, включени в учебното съдържание на раздела;
- Изводи и прогнози;
- Оценка за работата на класа и персонална оценка;
3.Заключителна част:
- Съобщаване на задачи за домашна работа;
- Организирано приключване на работата на класа.
Коментари
Публикуване на коментар