Усвояване и трансфер на понятията в урока по литература

Комбиниран урок по биология

   Чрез комбинираният урок се реализират различни дидактически цели (усвояване на знания, систематизиране на знания, приложение на знания, оценка на знания или друго съчетаване на дидактически задачи). Структурата на този тип урок варира в зависимост от комбинирането на дидактическите задачи. Той е урокът с най-динамична макро и микро-структура, поради възможностите за разнообразно съчетаване на дидактическите цели. Комбинираният тип урок се приема като модел на съвременен урок, който използва оптимално предимствата на класноурочната система за организация на обучението по биология.

Комбиниран урок по биология


Видове комбинирани уроци:

  1. Комбиниран урок със затвърждаване едновременно с преподаването на новия материал. Той е подходящ ри изучаването на сложни и трудни понятия. Учителят обяснява новите понятия, повтаря ги, за да се затвърдят, и след това преминава към други понятия.
  2. Комбиниран урок със симултанност на етапите и структурните му компоненти.
  3. Урок, комбиниран с преподаване на знанията с помощта на аудиовизуални технически средства. Някои от структурните компоненти на урока се реализират само с помощта на аудиовизуални технически средства за обучение.
  4. Урок, комбиниран с усвояване на знанията чрез самостоятелна работа на учениците.
  5. Урок, комбиниран с усвояване на знанията чрез програмирано обучение.
  6. Комбиниран тип урок за проверка и оценка на знанията и усвояване на нови знания:

Макроструктура на комбинирания урок по биология:

Въведение:

  • Организиране на класа за работа;
  • Мотивиране на водещата дидактическа цел;
Основна част:
  • Актуализиране на знания с индивидуална и фронтална проверка и оценка;
  • Мотивиране на учебната дейност;
  • Съобщаване на темата, целите и задачите;
  • Преподаване и усвояване на новите знания (изпълнителски, операционно-действен компонент);
  • Диагностика, контрол и оценка на резултатите;
Заключителна част:
  • Съобщаване на задачи за домашна работа;
  • Организирано приключване на учебната работа на класа.


Коментари