- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
В зависимост от описанието на модела-задача различаваме следните видове задачи по математика:
- математически задачи – описанието съдържа само математически термини и символи (Умаляемото е 3 пъти по-малко от най-голямото двуцифрено число, а умалителя е с 3 по-голямо от най-малкото двуцифрено число. Намерете разликата.Отговор : 99:3-(10+3)=20);
- текстови (словесни) задачи, както и задачи от други предметни области, които се решават, като се построи математическия им модел (т.е. решаването им се свежда до решаване на математически задачи) – освен математически термини и символи, описанието на задачата-модел съдържа и други термини, думи и символи (Турист изминал за 4 дена 99 км, като през третия ден е изминал 3 пъти по-малко. През първия ден изминал 10 км, а през втория с 3 км повече. С колко километра е изминал през третия ден повече от втория? Отговор: 99:3-(10+3)=20).
В зависимост от съдържанието на математическите задачи, те биват:
- Аритметични задачи;
- Алгебрични задачи;
- Геометрични задачи и др.
В зависимост от преобладаващата математическа дейност задачите по математика биват:
- задачи за изчисление;
- задачи за доказване;ид
- задачи за построение.
В зависимост от степента на известност на метода на решаване, задачите по математика се делят на:
- Алгоритмични задачи;
- Полуалгоритмични задачи;
- Евристични задачи.
В зависимост от броя на така наречените задачи-компоненти в структурата на решението им, задачите биват:
- прости задачи – решението съдържа еднократна математическа дейност (едно пресмятане, едно прилагане на свойство и т.н.);
- съставни задачи – разчленяват се на няколко прости задачи (задачи-компоненти).
В зависимост от дидактическата цел на решаване, задачите се делят на:
- Познавателни задачи – при разкриване на ново знание (при изучаване на нов материал и при проблемно обучение);
- Тренировъчни задачи – при изграждане на трайни умения и навици и за качествено овладяване на математическите знания;
- Развиващи (нестандартни) задачи – изискващи творческо мислене, досетливост и др.;
Коментари
Публикуване на коментар