- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Планиране на учебния процес по чуждоезиково обучение . Наблюдение, анализ и оценка на урока по чужд език .
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Анализ на ситуацията
Ø Възраст, интереси
Ø Цели на обучението
Ø Целеви дейности ( слушане, четене, писане, говорене )
Ø Теми, сфери, ситуации на общуване
Ø Социални роли
Ø Функции и понятия, подчертаване на общото
Ø Експоненти ( лексика и граматика )
Ø Речеви дейности и комуникативни стратегии
Ø Методи и средства на обучението
Ø Процес на оценяване
Ø Период/ времетраене на курса на обучение
Принципи
Ø Курикулумите и програмите трябва да имат отворен
характер
Ø Учениците трябва да се включват в планирането
Ø Не трябва да се ограничава творческата свобода
План на учебно-методическа единица - план на целите на комуникативно ниво:
Ø Учебните дейности следват логиката на изграждане на
комуникативните умения:
1) От езикови към речеви дейности ( комплексни
упражнения )
2) от рецептивни към продуктивни дейности
Ø Схема на преподаване:
Ø Последователност:
Ø Оценяване - задачите за оценяване се планират заедно с
всичко останало
Планиране на урок по ЧЕ
1.Цели -
това, което очакваме учениците да постигнат в края на часа
Ø Усвояване и приложение на учебното съдържание от
учениците
Ø Очаквани трудности
Ø Организиране на работата съобразно дейността
Ø Индивидуални дейности
Ø Техники:
· Всеки момент
от упражненията да е ориентиран към постигане на целите
· Предвиждане
на процедури за проверка и оценка
· Стройна
темпорална организация
· Специални
цели - осмислят необходимостта от
реализацията на съответната учебна дейност от учениците
· Разнообразие
и редуване на дейностите ( речеви дейности↔ учебни дейности ↔ педагогически
дейности)
· Разнообразие при организирането на работата (
по групи, по двойки, индивидуални )
· Използване на
различни учебни средства ( нагледни материали )
· Подходящ
ритъм на часа
2. Методи
3.Средства
Коментари
Публикуване на коментар