Усвояване и трансфер на понятията в урока по литература

Планиране на учебния процес по чуждоезиково обучение . Наблюдение, анализ и оценка на урока по чужд език .

  Анализ на ситуацията

Ø  Възраст, интереси

Ø  Цели на обучението

Ø  Целеви дейности ( слушане, четене, писане, говорене )

Ø  Теми, сфери, ситуации на общуване

Ø  Социални роли

Ø  Функции и понятия, подчертаване на общото

Ø  Експоненти ( лексика и граматика )

Ø  Речеви дейности и комуникативни стратегии

Ø  Методи и средства на обучението

Ø  Процес на оценяване

Ø  Период/ времетраене на курса на обучение

 

 Принципи

Ø  Курикулумите и програмите трябва да имат отворен характер

Ø  Учениците трябва да се включват в планирането

Ø  Не трябва да се ограничава творческата свобода

 

План на учебно-методическа единица - план на целите на комуникативно ниво:

Ø  Учебните дейности следват логиката на изграждане на комуникативните умения:

1) От езикови към речеви дейности ( комплексни упражнения )

2) от рецептивни към продуктивни дейности

Ø  Схема на преподаване:

Планиране на учебния процес по  чуждоезиково обучение  . Наблюдение, анализ и оценка на урока по чужд език .


Ø  Последователност:

Ø  Оценяване - задачите за оценяване се планират заедно с всичко останало

 

Планиране на урок по ЧЕ

1.Цели - това, което очакваме учениците да постигнат в края на часа

Ø  Усвояване и приложение на учебното съдържание от учениците

Ø  Очаквани трудности

Ø  Организиране на работата съобразно дейността

Ø  Индивидуални дейности

Ø  Техники:

·       Всеки момент от упражненията да е ориентиран към постигане на целите

·       Предвиждане на процедури за проверка и оценка

·       Стройна темпорална организация

·       Специални цели  - осмислят необходимостта от реализацията на съответната учебна дейност от учениците

·       Разнообразие и редуване на дейностите ( речеви дейности↔ учебни дейности ↔ педагогически дейности)

·        Разнообразие при организирането на работата ( по групи, по двойки, индивидуални )

·       Използване на различни учебни средства ( нагледни материали )

·       Подходящ ритъм на часа

 

2. Методи

3.Средства

 

Коментари