- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Граматиката представлява правилата за употреба на индивидуално и функционално ниво, които позволяват на хората да се разбират и общуват.
Теоретично описание
на лингвистично ниво – граматиката обяснява формирането на системата –
граматическа компетенция.
Лингвистична теория
, която служи за основа на това описание. Има традиционна, програматика,
структурална и нормативна граматика.
Граматиката в
чуждоезиковото обучение – тя е средство за постигане на целите aprender – adquirir.
Дидактизираната граматика е граматиката пригодена за
обучението.
Критерии
за подбор и организация на граматиката :
- Езиково-системен
критерий – следва логиката на езика , граматическите правила се
въвеждат според мястото, което заемат в езиковата система.
- Дидактичен
критерий – съобразяваме се с степента на трудност.
- Прагматичен
критерий – въвеждането на граматически правила е съобразено с
необходимостта на употреба в контекста на конкретната комуникативна
ситуация. Съобразяваме се с потребността и когнитивната база, знанията на
учениците (уменията за четене, говорене, слушане, писане)
Преподаване на граматика:
·
Индуктивен
подход – дават се много примери чрез които ученикът сам достига до
правилото.
·
Дедуктивен
– извежда се първо правилото, подкрепено с примери.
Упражнения – могат да бъдат устни, писмени;
морфосинтактичен анализ ,където учениците ще откриват граматически явления,
определяйки морфо-синтактичната служба на формата; групиране по общи или
противоположни белези – на рецептивно ниво.
- Репродуктивни упражнения, контролирани от учителя
: субституционни, трансформационни , за комбиниране, за попълване,
перифразиране, задаване на въпроси с цел отговор, диалози, преразкази
- Продуктивни учебни дейности; дейности за
самостоятелна употреба, диалози, разкази, описания, есета, писма.
Коментари
Публикуване на коментар