Структура на урока по литература

Дискусията, конспективно изложение и инструктажа като методи на обучение, използвани при поднасяне на учебното съдържание в обучението по околен свят ,човекът и обществото и човекът и природата

Дискусията, конспективно изложение и  инструктажа като методи на обучение, използвани при поднасяне на учебното съдържание в обучението по околен свят ,човекът и обществото и човекът и природата

   Дискусията се използва при поставянето на различни проблемни въпроси, които изискват от децата лично мнение. Този метод се използва и след провеждането на опити, свързани с темата за природната среда. Учениците по групи и след това общо в класа споделят своите идеи, разменят мнения, обсъждат, за да достигнат до вярното решение на въпроса или задачата.

   Дискусията се използва и при изучаването на историческата тематика. Във връзка с различни методични единици възникват възможност за поставяне на проблемни въпроси, които стимулират познавателната дейност на учениците. Обсъждането на историческите факти, тяхното анализиране, сравняване или обобщаване, позволява на учениците да формулират изводи във връзка с конкретни исторически събития или явления.

 Конспективно изложение

   Конспективното изложение се допълва от разказа на учителя. Самото наименование на този метод подсказва, че събитието се обрисува без подробности, като се посочва единствено какво се е случило. Подробните обяснения за начина на протичане на събитията се дават от разказа.

   В повечето случаи е трудно конспективното изложение да бъде разграничено от разказа, тъй като тези два метода са взаимно свързани помежду си. Това става възможно по време на уроците за затвърдяване на знанията, когато учителят иска да припомни познати факти накратко, само с помощта на конспективното изложение.

Инструктаж 

   Инструктажът се използва в комбинация с нагледни или с практическите методи. Обикновено инструктажът предшества експеримента и упражнението, а понякога и наблюдението.


Коментари