- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
От значение за успешното протичане на учебно – възпитателния процес по околен свят, човекът и обществото и човекът и природата е приложението на груповото обучение. При груповата работа класът се разделя на групи, като в началното училище те трябва да са малки (около 3 – 5 човека). В зависимост от естеството на поставената задача групата може да има свой отговорник, който да се сменя периодично. Това съдейства а възпитаването на чувство а отговорност у всеки ученик, формира увереност в собствените сили и създава мотивация за учене. Като типичен за груповото обучение се сочи следния ход на учебната работа:
- Учителят и учениците заедно избират тема и я подразделят на отделни теми
- Учениците се разделят на групи
- Учителят предоставя материали и дава указания на групите
- След изпълнението на задачите в групите се представят резултатите от груповата работа.
Този класически ход на груповото обучение може да се проследи по – подробно. След поставянето на темата и целта на самостоятелната работа на групите се предлагат конкретни задачи. С помощта на инструктажа учителят проследява хода на предстоящата работа. Решаването на задачата се извършва съвместно с учениците от една група. Първо те обсъждат условията на задачата, планират своята дейност като разпределят задълженията на всеки член на групата и след това те пристъпват към решаването на задачата. Учениците наблюдават, сравняват, класифицират, обобщават, формулират изводи.
Понякога груповата работа може да се съчетае с индивидуалната и партньорската работа. В тези случаи всеки ученик от групата получава отделна задача или се работи по двойки. След приключването на индивидуалната или партньорската работа учениците обсъждат съвместно получените резултати, анализират отделните факти, обобщават и формулират отговора на задачата.
Учениците от началното училище могат да наблюдават климатичните промени (фенологични наблюдения), животните (зоофенологични наблюдения)
Коментари
Публикуване на коментар