- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Използването на самостоятелната работа в учебния процес улеснява реализирането на дидактичните и възпитателни задачи, поставени в началното училище. В дидактиката се срещат различни определения на самостоятелната работа. Например Б. П. Есипов характеризира самостоятелната работа по следния начин:
- Това е такава дейност, при която учениците съзнателно полагат умствени или физически усилия.
- Учениците се стремят съзнателно да постигнат определени познавателни резултати.
- Цялата учебно – познавателна дейност, както и всички трудности, които се срещат по пътя на изпълнението и учениците трябва да преодолеят самостоятелно, без непосредствената помощ на учителя.
- Самостоятелната работа, както и всяка друга учебно – познавателна дейност се осъществяват под ръководството на учителя.
Според И. И. Малкин класификацията на самостоятелната работа на учениците е следната:
- От репродуктивен тип
- С познавателен изследователски характер
- От творчески тип
- От познавателно – практически тип
В други класификации видовете самостоятелна работа се групират въз основа на нейното дидактическо предназначение, а именно на самостоятелната работа:
- За получаване на нови знания
- За прилагане на знанията
- За повторение на знанията
- За проверка и оценка на знанията, уменията и навиците.
Използването на самостоятелната работа в обучението по околен свят, човекът и обществото и човекът и природата има значение за стимулирането на познавателната активност на учениците от начална училищна възраст. С помощта на самостоятелната работа се реализира принципа за индивидуален подход в обучението.
Коментари
Публикуване на коментар