- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Обучението по краснопис в системата на обучението по писане
Обучението по краснопис е заемало противоречиви позиции в исторически план .
- В първо отделение чрез буквара учениците се учат да четат буквите и да ги пишат печатно;
- В трето отделение учениците усвояват ръкописното писмо.
Обикновено в методиката задачите на обучението по краснопис се свързват с формиране на уменията да се спазват изискванията за графична правилност:
- Да се възпроизвежда правилно графичния образ на буквата;
- Да се постига равномерно разстояние между елементите в буквата и между буквите в думата;
- Буквите да имат еднаква ширина и височина;
- Наклонът при писане да бъде еднакъв-обикновено 65 градуса.
Дидактическа технология за овладяване на свързаното непрекъснато писане
Характерно за учениците от началната училищна възраст е ,че пишат с много прекъсвания.При писане с прекъсване се нарушава съществено и графичната правилност.
- Писане с прекъсване значително намалява скоростта на писане.
- Когато пишещия накъсва движенията при писане в много случаи пропуска букви.
Следователно в обучението по писане следна да се установят такива средства за връзка,които да позволяват в максимална степен интегрирането на движенията при писане. Получават се четири групи:
- Букви с начало и с край за връзка;
- Букви с начало, но без край за връзка;
- Букви без начало,но с край за връзка;
- Букви без начало и без край за връзка.
Етапи в обучението по краснопис
Обучението по краснопис се провежда през целия начален етап на обучение по писане.
- Първи клас –изучаването на букви
- Втори клас-ускоряване темпа на писане
- Трети клас- С особено значение са упражненията ,които помагат на ученика да се приучи да разполага правилно буквите на реда.
- Четвърти клас – На този етап от обучението по писане започват да се оформят характерните особености на индивидуалния почерк.
Упражненията по краснопис се включват както в уроците по български език ,така и в уроците за свързване на писмената реч.Очаква се в края на началното училище ученикът да пише с минимум прекъсвания ,ритмично,при оптимална скорост и съобразно с изискванията за графична правилност.
Коментари
Публикуване на коментар