- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Задачите на обучението по технологии и предприемачество се осъществяват чрез урочна ,извън урочна и извънучилищна форми на трудова дейност.
Правилното организиране на знания по технологии и предприемачество изисква разнообразни учебни форми.Една практическа работа за изработване на дадено изделие, започната в часовете по време на урока , a може да бъде продължена в извъучилищна и производителен труд.
Има различни форми: фронтално,индивидуално,групово и комбинирано.
- Фронтално – при провеждане на практическата работа на всички ученици се поставя една и съща задача.
- Индивидуална – Всеки ученик изпълнява различни задачи,които рядко се променят.
- Групова - на организация има няколко варианта като колективна,бригадна и звенова.
При колективната форма учениците се разделят на групи които имат една и съща задача. Бригадната работа е удобна за използване в серийното и масово производство.При звеневата ,учениците се делят на звена по три, четири човека като всяко звено изпълнява отделна задача. В часовете по технологии и предприемачество може да се приложи и комбинирана форма,при която се съчетават фронталната с индивидуалната или с групова форма.
Специфични особености на урока по технологии и предприемачество в началната училищна степен
Урокът по трудово обучение притежава характерни черти,определени от общата теория на обучението.По време на урока учениците усвояват определени знания за трудовата дейност,за материалите и инструментите с които работят,за основните елементи на технологичния процес.
Поради това ,че основната част от урока по технологии и предприемачество заема практическа работа е добре в училище да се обзаведат специални работилници. Всеки урок се състои от отделни части или елементи,при които се решават различни дидактически задачи.
Структура на урока по технологии и предприемачество
1.Организационно-подготвителна част,при която учениците се запознават с темата на бъдещата работа.
Учителят прави структурен план-конспект на бъдещия урок,като набелязва целта.; три задачи- образователна ,развиваща и възпитателна.
2.Встъпителна част на урока
Учителят запознава учениците с поставената тема. Това става с участието на децата ,чрез беседа и демонстрация,както на обекта/ предмета/ така и на технологичните операции при изготвянето му.
Уводният инструктаж е средство и начин ,при който учителите насочват учениците към правилно и безопасно изпълнение на трудовите операции.
В урока по технологии и предприемачество ,встъпителната част изисква най-висока активност,както от учителя така и на учениците.
В урока по технологии и предприемачество ,встъпителната част изисква най-висока активност,както от учителя така и на учениците.
3. Основна част на урока
При всички форми на организация ,учителя контролира и насочва учениците към правилно и безопасно усвояване на трудовите операции.Той провежда текущ инструктаж,който маже да бъде индивидуален,бригаден,групов,писмен и устен.
По време на самостоятелната работа осъществява проверка за спазване на инструктажа.
В края на основната част от урока се дават указания за привършване,за критериите и показателите ,които децата трябва да са запазили по време на дейността .
4. Заключителна част от урока
Заключителната част включва в себе си заключителния инструктаж,чрез който учителят прави преценка на извършената работа ,анализира допуснатите грешки ,дава указания за правилния начин на работа,държи на това всеки ученик добре да си подрежда инструментите и да почиства работното място.
Времето за заключителната част е не повече от 5 до 10 минути.Трябва дя включва 1 минута за почистване на работното място.
Коментари
Публикуване на коментар