- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
Селскостопанският труд придобива по-голяма привлекателност за учениците и интереса към него чувствително нараства, когато с практическата дейност свързана с отглеждане на различни култури се залагат и извеждат определени опити за установяване влиянието на различни фактори на средата върху нормалното развитие на растенията, върху качеството и количеството на получената от тях продукция. Основни методи, чрез които се получават знания за селскостопанските растения и тяхното отглеждане са наблюдението и опита.
Практическата работа по селскостопанският труд е урочна трудова дейност, която в някои случаи се извършва на открито. Основни елементи на този вид урок са: уводната беседа, инструктажът, самостоятелната /практическа/ работа на учениците и заключителната и обобщителна беседа.
В уводната беседа се полагат всички усилия за качествено повторение на знанията от предходните уроци припомнят се особеностите в биологичното развитие на растенията, посочва се кое е новото растение, което ще се отглежда, кои са агротехническите и агроекологични мероприятия за обработка на почвата при отглеждането на този вид култура и други-дава се теоретична информация за предстоящата практическа работа. Тук може да бъде използван и уводния инструктаж, чрез които учителят дава обяснения и показва действията, необходими за посаждане или окопаване и т.н. на едно растение.
Опитно-практическата и самостоятелна работа на учениците може да се организира индивидуално, като от всеки ученик се изисква да извърши една и съща работа едновременно с другите и групово, при която форма класът се разделя на малки групи.
Самостоятелната практическа работа на учениците изисква заангажираност на всеки ученик и правилно разпределение на трудовите дейности. Необходим е и активен контрол от страна на учителя, за да се отстранят преждевременно различни възможни трудови злополуки и се възпитава у учениците култура на труда. В процес на практическата работа би могъл успешно да се използва индивидуален и групов текущ инструктаж.
Уроците по селскостопански труд и агроекологични технологии, свързани с обработката на почва, с отглеждането на растения и животни, завършват със заключителни беседи, включващи заключителен инструктаж и преценка на работата. Поставят се въпроси, дават се отговори с оценка качеството на работата и количеството на постигнатите резултати. Отправят се критики, отчитат се и анализират дейности. В края на урока се съобщават и бъдещите грижи, които е необходимо децата да положат, за да се развият растенията.
Коментари
Публикуване на коментар