Структура на урока по литература

Урокът по селскостопански труд и агроекология в 4 клас.

     В 4-ти клас е предвидена интересна тема, даваща знания за видове и групи животни и видове селскостопански ферми-еднолични и кооперативни, животновъдни и земеделски, малки, средни и големи. Запознават се учениците с различните типове дейност във фермата- зеленчукопроизводство, зърнопроизводство, овощарство, животновъдство. Препоръчва се отново посещението в ферма и наблюдения на процесите в нея. Широко застъпено в урока е екологичното възпитание-учениците работят с нитротест, запознават се с екологично чист тор и  с вредното използване в прекалено големи количества на изкуствените торове, водещи до натрупване на вредни вещества в растенията и в организма на човека.

Урокът по селскостопански труд и агроекология в 4 клас.


     Друг урок от този тип е “ Да поработим във ферма”. Учебния материал е структуриран по следните задачи:

  1. Да отгледаме цветя (лале, нарцис, карамфил, божур) как да се грижим за тях, как да запазим цветята по свежи за дълго време.
  2. Да отгледаме чесън, лук, магданоз, салати.
  3. Как да отгледаме зайци-храната-морков, зеле, люцерна, сено, цвекло, необходима за отглеждането им, редовното почистване на клетките, смяна на водата за пиене и т.н.

     В 4-ти клас се дават знания в една тематична единица за почвата-състав, свойства и работа с инструменти. Подготвя се един урок от 90 мин. без почивка със следната структура:

  1. Организационният момент е 2-6 мин.
  2. Беседата и работата с инструкционна карта за изясняване на теоретичните основи на урока е 25-30 мин
  3. Учениците записват плана на урока 2-3 мин.
  4. Даване на инструктаж и работа с мотика-20 мин.
  5. Почивка на учениците-10 мин.
  6. Работа с права лопата-15 мин.
  7. Заглаждане с гребло-5 мин
  8. Заключителна част-10-15 мин.

     Учениците се запознават с начините за ръчна и машинна обработка на почвата, осъществена чрез инструментите: мотики, права лопата, гребло и машините-трактор с плуг.

     Провеждането на селскостопанския труд не се извършва самоцелно, да не се допуска тесен практицизъм без определена система в даването на знания и умения. Той трябва да бъде подчинен на учебно-възпитателните цели на училището и да бъде в тесни интегративни връзки с останалите учебни предмети и дейности. Така се осъществява естествената връзка между теоретичното обучение и породената от него практика, за съзнателно участие в разнообразни агротехнически и агроекологически мероприятия.

Уроците по селскостопански труд и агроекология по класове:

Коментари