- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
В 4-ти клас е предвидена интересна тема, даваща знания за видове и групи животни и видове селскостопански ферми-еднолични и кооперативни, животновъдни и земеделски, малки, средни и големи. Запознават се учениците с различните типове дейност във фермата- зеленчукопроизводство, зърнопроизводство, овощарство, животновъдство. Препоръчва се отново посещението в ферма и наблюдения на процесите в нея. Широко застъпено в урока е екологичното възпитание-учениците работят с нитротест, запознават се с екологично чист тор и с вредното използване в прекалено големи количества на изкуствените торове, водещи до натрупване на вредни вещества в растенията и в организма на човека.
Друг урок от този тип е “ Да поработим във ферма”. Учебния материал е структуриран по следните задачи:
- Да отгледаме цветя (лале, нарцис, карамфил, божур) как да се грижим за тях, как да запазим цветята по свежи за дълго време.
- Да отгледаме чесън, лук, магданоз, салати.
- Как да отгледаме зайци-храната-морков, зеле, люцерна, сено, цвекло, необходима за отглеждането им, редовното почистване на клетките, смяна на водата за пиене и т.н.
В 4-ти клас се дават знания в една тематична единица за почвата-състав, свойства и работа с инструменти. Подготвя се един урок от 90 мин. без почивка със следната структура:
- Организационният момент е 2-6 мин.
- Беседата и работата с инструкционна карта за изясняване на теоретичните основи на урока е 25-30 мин
- Учениците записват плана на урока 2-3 мин.
- Даване на инструктаж и работа с мотика-20 мин.
- Почивка на учениците-10 мин.
- Работа с права лопата-15 мин.
- Заглаждане с гребло-5 мин
- Заключителна част-10-15 мин.
Учениците се запознават с начините за ръчна и машинна обработка на почвата, осъществена чрез инструментите: мотики, права лопата, гребло и машините-трактор с плуг.
Провеждането на селскостопанския труд не се извършва самоцелно, да не се допуска тесен практицизъм без определена система в даването на знания и умения. Той трябва да бъде подчинен на учебно-възпитателните цели на училището и да бъде в тесни интегративни връзки с останалите учебни предмети и дейности. Така се осъществява естествената връзка между теоретичното обучение и породената от него практика, за съзнателно участие в разнообразни агротехнически и агроекологически мероприятия.
Коментари
Публикуване на коментар