- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Автоматизацията и електронизацията на обучението. Компютърът като учебно техническо средство
- Адолф Дистервег (1790-1866)
- Анкетата, беседата и интервюто като методи за емпирични дидактически изследвания
- Беседа (Диалог)
- Взаимовръзка между принципите на обучение
- Видове диференциация на обучението
- Връзка на дидактиката с другите науки
- Възникване на дидактиката
- Възприемане на нов учебен материал от учениците
- Вътрешна организация на обучението
- Вътрешна организация на обучението в Англия , Франция и Германия
- Вътрешна организация на обучението - групи ,класове
- Гносеологически основи на ученето в обучението
- Демонстрация
- Дидактически анализ на урока. План на урока. Разпределение
- Дидактически изследвания. Особености и източници.
- Дидактически и психологически изисквания за ефективност на самостоятелната работа на учениците
- Дидактически функции на средствата за обучение
- Дидактическа характеристика на груповата учебна работа на учениците
- Доцимологията като относително самостоятелно направление в дидактиката
- Държавни образователни изисквания (стандарти)
- Единство между преподаване и учене
- Екскурзията като форма на обучение
- Експеримента като метод за емпирични дидактически изследвания
- Експертната оценка като метод за емпирични дидактически изследвания
- Жан Жак Русо - "Емил или за възпитанието“.
- Значение на дидактиката
- Извънкласни организационни форми на обучение
- Изучаването на училищните документи и архиви
- Изучаването, обобщаването и разпространяването на добрия педагогически опит
- Индивидуализация и диференциация на обучението
- Индивидуална организация на обучението
- Индивидуално-групова организация на обучение през средните векове
- Йохан Фридрих Хербарт
- Йохан Хайнрих Песталоци
- Какво е дидактика?
- Константин Дмитриевич Ушински (1824-1870)
- Категории на дидактиката
- Лев Николаевич Толстой (1828-1910)
- Методите на обучение като дидактическа категория
- Механизми на въздействие на обучението върху развитието на детето
- Многооброзие на методите на обучение и обусловеност на техния избор
- Място и основни функции на проверката и оценката в съвременния процес на обучение
- Наблюдение
- Наблюдението като метод за емпирични дидактически изследвания
- Начини за създаване на проблемни ситуации и за решаване на проблеми в процеса на обучението
- Необходимост от повишаване на активността , съзнателността и самостоятелността на учениците в процеса на обучението
- Обучение - понятие
- Обучението като социално явление и цялостна система
- Обща характеристика на съдържанието на образованието и обучението
- Основни видове системи на организация на обучението
- Основни видове училища
- Основни теории за съдържанието на образованието и обучението
- Отношение между категориите обучение и образование
- Прагматизмът и персонализмът в дидактиката
- Проблемността в процеса на обучението
- По важни концепции и технологии за проблемно-развиващо обучение
- По важни психологически теории за ученето
- Подходи за класификация на методите на обучение
- Понятие за средствата на обучението и подходите за класификация
- Позитивизмът като познавателна методология
- Предмет и функции на дидактиката
- Принцип на активност
- Принцип за достъпност
- Принцип за индивидуален подход
- Принцип за нагледност
- Принцип за научност
- Принцип за системност и последователност
- Принцип на съзнателност
- Принцип за трайно овладяване на знанията уменията и навиците
- Проекти на реформаторската дидактика за външна организация на обучението
- Програмно обучение- по важни дидактически проблеми
- Психологически особености на ученето в обучението
- Работа с учебника
- Развитие на българската дидактика в края на 19 и през 20 век
- Развиващо обучение ,интелектуално развитие
- Рационалистическа методология в дидактиката
- Самостоятелна работа в клас и самостоятелна работа вкъщи
- Самостоятелна работа- подходи за класификация
- Системи на организация на обучението в дълбока древност
- Структура на дидактическата проблематика и актуални задачи
- Същност и значение на общото образование
- Същност и обща характеристика на урока
- Същност и основни принципи на програмното обучение
- Същност и класификация на организационните форми на обучение
- Същност на самостоятелната работа на учениците в процеса на обучение
- Структурни компоненти на ученото
- Структура на съвременния урок
- Структура на урока според Лернер . Структура на урока според Онишчук
- Същност и цели на образованието и обучението през възраждането
- Същност и цели на образованието и обучението през древността и средновековието
- Същност на преподаването в процеса на обучението
- Същност , номенклатура и система на дидактическите принципи
- Таксономичнен подход
- Технологичен подход
- Тестове като метод за емпирични дидактически изследвания
- Устно изложение на учебния материал от учителя
- Упражнение
- Учебен план
- Учебни програми
- Учебници и учебни помагала
- Училищна проверка и оценка у нас в миналото
- Форми и средства за оценяване на подготовката и развитието на учениците
- Форми на работа с изявени ученици
- Цикли и алгоритъм за управление в процеса на обучението
- Цели на образованието и обучението
- Характеристика на общите организационни форми на обучение
- Ян Амос Коменски - психодидактическия процесуализъм
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения