- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения
ПОДРОБНО СЪДЪРЖАНИЕ
- Видове уроци по литература
- Връзка на методиката po БЕЛ с други научни дисциплини
- Възникване на методиката по обучение по роден език
- Диалогична реч – устна, конкретна,
- Език и реч. Филогенезис – особености и взаимодействие
- Ефективният урок по литература - по Кристиане Зингер
- Класификация на урока по литература
- Комуникативно-речев ,системно-структурен и дидактически принципи на обучение по български език
- Краснопис -начално обучение
- Литературата на древна Гърция
- Методи и похвати в обучението по български език
- Методиката на обучението по български език като научно-приложна дисциплина.
- Начална грамотност
- Начално четене
- Обект, предмет и задачи на методиката по обучение по роден език и на методиката по обучение по български език в детската градина
- Омировият епос - начало на старогръцката литература
- Онтогенезис на речта
- Подготовка за ограмотяване
- Подготовка на урока по литература
- Развитие на детския речник. Изграждане на семантична култура на детския речник.
- Структура на урока по литература
- Структура на учебното съдържание по български език.
- Теории за обучението по роден език и развитието на речта в предучилищна възраст
- Технология на обучението по начално писане
- Упражнението в обучението по български език
- Урокът по български език - същност, структура, типове и видове уроци.
- Усвояване и трансфер на понятията в урока по литература
- Устна монологична реч
- Учебно съдържание по български език - същност
- Форми, принципи, методи, похвати и средства за овладяване на българския език в детската градина.
- Форми, методи и похвати за овладяване на българският език в детската градина . Ситуация.
- Цел, задачи и съдържание на обучението по български език в детската градина. Комуникативно-дейностен подход.
- Цели на обучението по български език в училище
- Автоматизацията и електронизацията на обучението. Компютърът като учебно техническо средство
- Адолф Дистервег (1790-1866)
- Анкетата, беседата и интервюто като методи за емпирични дидактически изследвания
- Беседа (Диалог)
- Взаимовръзка между принципите на обучение
- Видове диференциация на обучението
- Връзка на дидактиката с другите науки
- Възникване на дидактиката
- Възприемане на нов учебен материал от учениците
- Вътрешна организация на обучението
- Вътрешна организация на обучението в Англия , Франция и Германия
- Вътрешна организация на обучението - групи ,класове
- Гносеологически основи на ученето в обучението
- Демонстрация
- Дидактически анализ на урока. План на урока. Разпределение
- Дидактически изследвания. Особености и източници.
- Дидактически и психологически изисквания за ефективност на самостоятелната работа на учениците
- Дидактически функции на средствата за обучение
- Дидактическа характеристика на груповата учебна работа на учениците
- Доцимологията като относително самостоятелно направление в дидактиката
- Държавни образователни изисквания (стандарти)
- Единство между преподаване и учене
- Екскурзията като форма на обучение
- Експеримента като метод за емпирични дидактически изследвания
- Експертната оценка като метод за емпирични дидактически изследвания
- Жан Жак Русо - "Емил или за възпитанието“.
- Значение на дидактиката
- Извънкласни организационни форми на обучение
- Изучаването на училищните документи и архиви
- Изучаването, обобщаването и разпространяването на добрия педагогически опит
- Индивидуализация и диференциация на обучението
- Индивидуална организация на обучението
- Индивидуално-групова организация на обучение през средните векове
- Йохан Фридрих Хербарт
- Йохан Хайнрих Песталоци
- Какво е дидактика?
- Константин Дмитриевич Ушински (1824-1870)
- Категории на дидактиката
- Лев Николаевич Толстой (1828-1910)
- Методите на обучение като дидактическа категория
- Механизми на въздействие на обучението върху развитието на детето
- Многооброзие на методите на обучение и обусловеност на техния избор
- Място и основни функции на проверката и оценката в съвременния процес на обучение
- Наблюдение
- Наблюдението като метод за емпирични дидактически изследвания
- Начини за създаване на проблемни ситуации и за решаване на проблеми в процеса на обучението
- Необходимост от повишаване на активността , съзнателността и самостоятелността на учениците в процеса на обучението
- Обучение - понятие
- Обучението като социално явление и цялостна система
- Обща характеристика на съдържанието на образованието и обучението
- Основни видове системи на организация на обучението
- Основни видове училища
- Основни теории за съдържанието на образованието и обучението
- Отношение между категориите обучение и образование
- Прагматизмът и персонализмът в дидактиката
- Проблемността в процеса на обучението
- По важни концепции и технологии за проблемно-развиващо обучение
- По важни психологически теории за ученето
- Подходи за класификация на методите на обучение
- Понятие за средствата на обучението и подходите за класификация
- Позитивизмът като познавателна методология
- Предмет и функции на дидактиката
- Принцип на активност
- Принцип за достъпност
- Принцип за индивидуален подход
- Принцип за нагледност
- Принцип за научност
- Принцип за системност и последователност
- Принцип на съзнателност
- Принцип за трайно овладяване на знанията уменията и навиците
- Проекти на реформаторската дидактика за външна организация на обучението
- Програмно обучение- по важни дидактически проблеми
- Психологически особености на ученето в обучението
- Работа с учебника
- Развитие на българската дидактика в края на 19 и през 20 век
- Развиващо обучение ,интелектуално развитие
- Рационалистическа методология в дидактиката
- Самостоятелна работа в клас и самостоятелна работа вкъщи
- Самостоятелна работа- подходи за класификация
- Системи на организация на обучението в дълбока древност
- Структура на дидактическата проблематика и актуални задачи
- Същност и значение на общото образование
- Същност и обща характеристика на урока
- Същност и основни принципи на програмното обучение
- Същност и класификация на организационните форми на обучение
- Същност на самостоятелната работа на учениците в процеса на обучение
- Структурни компоненти на ученото
- Структура на съвременния урок
- Структура на урока според Лернер . Структура на урока според Онишчук
- Същност и цели на образованието и обучението през възраждането
- Същност и цели на образованието и обучението през древността и средновековието
- Същност на преподаването в процеса на обучението
- Същност , номенклатура и система на дидактическите принципи
- Таксономичнен подход
- Технологичен подход
- Тестове като метод за емпирични дидактически изследвания
- Устно изложение на учебния материал от учителя
- Упражнение
- Учебен план
- Учебни програми
- Учебници и учебни помагала
- Училищна проверка и оценка у нас в миналото
- Форми и средства за оценяване на подготовката и развитието на учениците
- Форми на работа с изявени ученици
- Цикли и алгоритъм за управление в процеса на обучението
- Цели на образованието и обучението
- Характеристика на общите организационни форми на обучение
- Ян Амос Коменски - психодидактическия процесуализъм
- Педагогически идеи на Сократ, Платон, Аристотел, Марк Фабий Квинтилиан
- Училищата в Спарта, Атина, Древен Рим. Организация и учебно съдържание в Древен Рим.
- Преходът от Античността към Средновековието. Поява и развитие на християнските училища.
- Кирил и Методий.
- Охридска школа.
- Плиско-преславска школа.
- Видове училища и учебно съдържание преди падането на България под турско робство.
- Кратък преглед на образованието след падането на България под турско робство.
- Образованието в манастирите след падането на България под турско робство.
- Образованието в килийните училища след падането на България под турско робство.
- Книгопечатането със славянски букви.
- Католически училища в България през турското робство.
- Просветно дело при българските католици.
- Идея и практика на новобългарската просвета.
- Мъжките новобългарски взаимни училища разкрити след Габровското.
- Обзавеждане на стаята във взаимното училище.
- Награди и наказания във взаимното училище.
- Годишно изпитание и качества на учителя във взаимното училище.
- Девически взаимни училища.
- Габровското училище.
- Разпространение на взаимните училища
- Българските средни и класни училища
- Интерактивни методи, средства, форми и похвати по математика в детската градина
- Класификация на задачите по математика
- Математиката и компютърните игри в детската градина
- Методика за решаване на задачи
- Организационни форми на обучение по математика в детската градина
- Понятието задача в широкия смисъл на думата. Инвариантная структура
- Роля и функции на задачите в обучението по математика.
- Структури на задачите по математика
- Структура на решението на задачите по математика
- Събиране и изваждане на числата до 20 с и без преминаване
- Теорията за решаване на изобретателски задачи като средство за формиране на математически способности у децата от предучилищна възраст
- Формиране на понятия за аритметични действия събиране и изваждане на естествените числа.
- Анализ на динамиката в музиката
- Аналитични задачи при възприемане на инструментални пиеси
- Възприемане на музиката- задачи. Специфика на репертоара за слушане
- Заучаване на нова песен. Етапи на методическата последователност.
- Мелодията като музикално изразно средство в детската градина
- Певческо – изпълнителска дейност. Значение и задачи на вокалното възпитание
- Предмет на метода на музикалното възпитание в детската градина
- Свирене с детски музикални инструменти
- Тембърът като музикално- изразно средство. Анализ на тембъра с деца от предучилищна възраст.
- Темпото като музикално – изразно средство. Анализ на темпото с деца от предучилищна възраст.
- Видове уроци по технологии и предприемачество
- Екологична (природолюбителска и обществено полезна)дейност
- Методика на организиране и провеждане на домакински, битово-обслужващ труд и икономика в 1 - 4 клас
- Методика на организиране и провеждане на техническото конструиране и моделиране в 1-4 клас
- Методика на техническата урочна трудова дейност в началната училищна степен.
- Обща характеристика и видове организационни форми по технологии и предприемачество
- Примерно разпределение на учебните задачи, които могат да се поставят за решаване в часовете по екология – характер и методика
- Урокът по селскостопански труд и агроекология в 1 клас.
- Урокът по селскостопански труд и агроекология в 2 клас.
- Урокът по селскостопански труд и агроекология в 3 клас.
- Урокът по селскостопански труд и агроекология в 4 клас.
- Урокът по селскостопански труд и агроекология. Методически особености на организиране и провеждане
- Екипност в управлението на образованието
- Концепцията “Организационно развитие” и промяната в образованието
- Мениджмънт в педагогическата дейност
- Назначаване на педагогически и непедагогически персонал
- Образователните организации като обект на управление
- Подходи и модели на управление на училищните организации
- Принципи на управление на образователните организации
- Работно време, нормативи, отпуски в системата на образованието
- Равнища на управление в системата на образование
- Същност и цел на социалното взаимодействие с образователната среда
- Управление и развитие на човешките ресурси
- Управление на образованието и училищна администрация като професионална дейност
- Училището като социална организация и обект на управление
- Фактори и модели на взаимодействие при социалните партньорства в образователната среда
- Функции и качества на училищния директор
- Функции на училищното управление
- Характеристики на училищният ръководител -агента на промяната в образованието
- Конструиране на стратегията за урока по биология
- Комбиниран урок по биология
- Методическа характеристика на основни видове уроци по биология.
- Урокът - основна форма на обучението по биология
- Урокът за усвояване на знания по биология
- Урокът по биология за контрол и оценка на знанията и уменията
- Урок по биология за формиране на умения и навици
- Урокът по биология за систематизиране и обобщаване на знанията
- Беседата като метод за обучение, използван при поднасяне на учебното съдържание в обучението по околен свят ,ЧО и ЧП
- Възможности за реализиране на идеи за екологичното образование в обучението в началното училище.
- Възникване и развитие на идеята за обучение по човекът и обществото и човекът и природата
- Груповото обучение при запознаване с природната и обществената среда
- Дидактика на Човекът и обществото и Човекът и природата като педагогическа наука – предмет и задачи, връзка с другите науки
- Екскурзията в часовете по околен свят, човекът и обществото и човекът и природата
- Идеята за запознаване на учениците с природната и обществена среда и нейното практическо приложение в българското начално училище
- Исторически преглед на основните направления за преподаване на учебното съдържание по природознание
- Контрол и проверка на знанията и уменията по околен свят, човекът и обществото и човекът и природата
- Концепции към обучение насочено към запознаване на учениците от началното училище с природната и обществена среда
- Място на дидактичните принципи в обучението по околен свят, човекът и природата и човекът и обществото
- Нагледни методи при обучението по околен свят ,човекът и обществото и човекът и природата
- „Партньорската работа” в обучението по околен свят, човекът и обществото и човекът и природата
- Практически методи при обучението по околен свят ,човекът и обществото и човекът и природата
- Самостоятелната работа в обучението по околен свят, човекът и обществото и човекът и природата
- Същност, предмети и задачи на дидактиката по човекът и общество , човекът и природа и роден край .
- Урокът – основна организационна форма на обучение по ЧП/ЧО
- Алтернативни ( новаторски ) методи за чуждоезиково обучение . Обучение чрез съветване . Цялостна фичическа реакция .
- Алтернативни ( новаторски ) методи за чуждоезиково обучение. Сугестопедия.Мълчалив начин .
- Говоренето като целева дейност
- Граматиката при чуждоезиковото обучение.
- Дискусията, конспективно изложение и инструктажа като методи на обучение, използвани при поднасяне на учебното съдържание в обучението по околен свят ,човекът и обществото и човекът и природата
- Комуникативен подход. Научни предпоставки за смяна на приоритетите в чуждоезиковото обучение.
- Комуникативен подход при обучението по чужд език - същностна характеристика.
- Методика на чуждоезиково обучение - предмет на изследване.
- Писането като целева дейност при обучението по чужд език.
- Планиране на учебния процес по чуждоезиково обучение . Наблюдение, анализ и оценка на урока по чужд език .
- Преподаване, усвояване на лексиката в чуждоезиковото обучение.
- Слушането в практиката на обучението по чужд език
- Учебното съдържание по чужд език. Критерии за подбор и организация на учебното съдържание по чужд език.
- Цели на обучението по чужд език. Комуникативна компетенция.
- Четенето в практиката на обучението по чужд език.
- Получаване на връзка
- X
- Имейл
- Други приложения